خانم ابراهیمی استاد حوزه گفت: حوزه هاي علميه باید ابتدا نهج البلاغه و صحيفه سجاديه را از مهجوريت خارج و سپس در جامعه به خصوص اماکن مذهبي فرهنگ سازي کنند.
خانم ابراهيمي استاد حوزه در نشست بررسی جایگاه قرآن و نهج البلاغه در زندگی بشریت در مدرسه علميه الزهرا (سلام الله علیها) ساري بيان کرد: قرآن کریم از ابتدا در بيت المعمور بوده که از آنجا به اين عالم حقايق تنزيل دادند؛ وجود انسان نیز وجود عيني قرآن است که خداوند متعال، جهان را براي اين وجود خلق کرده است.
وی گفت: قرآن سه ضلع دارد؛ اولین آن، مقام تنزيل است که در حقيقت براي تنظيم وجود انساني و کمال بشر آمده است؛ ضلع دوم، مقام تبيين است که در اين مقام، آيات را تشريح و تشابهات را به محکمات تبديل مي کنند؛ و ضلع آخر، تصعيد است که در اين مقام، صحيفه هاي 14 گانه، نتيجه قرآن ناطق و نازل است.
وی ادامه داد: نهج البلاغه نماد قرآن ناطق بوده که نوع طراحي آن به گونه اي است که هرکس این کتاب ارزشمند را بخواند شيفته آن مي شود .
استاد حوزه خواهران تصریح کرد: به خاطر جايگاه و منزلت نهج البلاغه به آن اخ القران مي گويند که بهترين مفسر قرآن است. نهج البلاغه در جامعه ما مهجور است؛ بعضي افراد دائما ختم قرآن دارند، در حالی که يکي از چيز هايي که بايد دائما ختم داشت نهج البلاغه است که وصل به نور است.
وي افزود : نهج البلاغه از انسان کامل بيان شده است؛ به همین خاطر خيلي از مشکلات افراد را حل مي کند؛ در حقیقت این کتاب ارزشمند مي خواهد دست انسان را به ريسمان نور الهی وصل کرده تا گمراه نشود.
وی در ادامه اعلام کرد: ما خواهران طلبه باید سعی کنیم تا فاصله خود را با نهج البلاغه و صحيفه سجاديه کم کرده و تفسير و شرح اين کتاب ارزشمند را فرا بگیریم.
ابراهیمی تاکید کرد: حوزه هاي علميه باید ابتدا نهج البلاغه و صحيفه سجاديه را از مهجوريت خارج و سپس در جامعه به خصوص اماکن مذهبي فرهنگ سازي کنند..
وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح ختم نهج البلاغه را در مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) طي دو ماه رجب و شعبان با شرکت طلاب و عموم بانوان با موفقیت برگزار کردیم و ختم صحيفه سجاديه را نیز در دست اقدام داریم.