اجلاس مدیران و موسسان واحدهای حوزی خواهران استان مازندران با حضور مدیر و برخی از معاونان حوزههای علمیه خواهران کشور برگزار شد.
حجتالاسلام محمودرضا جمشیدی مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور در سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع استان مازندران در حمایت از تشیع و پرورش برخی شخصیتهای برجسته دینی در این استان گفت: برخی قلههای رفیع علوم اسلامی برخاسته از این استان و موجب فخر هستند.
وی با اشاره به توجه مراجع تقلید به حوزههای علمیه خواهران اظهار کرد: اکثر مراجع تقلید نگاه مثبتی به حوزههای علمیه خواهران دارند.
مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور با بیان اینکه درهای حوزههای علمیه خواهران به روی بانوان از سایر مذاهب اسلامی باز است، گفت: در برخی استانها شاهد استقبال فراوان بانوان مذاهب اسلامی از تحصیل در حوزههای علمیه خواهران هستیم.
وی با اشاره به اینکه 30هزار بانوی طلبه از فرصتهای تبلیغی آموزش و پرورش استفاده میکنند و 12 هزار بانوی طلبه در مقاطع تحصیلی مختلف آموزش و پرورش مشغول به کار هستند، گفت: امروز 5هراز مربی در زمینههای گوناگون قرآنی، فرق و مذاهب و … از سوی حوزههای علمیه خواهران تربیت شدهاند.
حجتالاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به اینکه حوزههای علمیه آموختهاند با هزینه کم پرفایده باشند، ادامه داد: طلاب باید با حضور در عرصههای تبلیغ، پژوهش، تعلیم و تربیت و فرهنگسازی خود را به اثبات برسانند.
وی گفت: روزی بسیاری آموزش دینی خواهران را به تمسخر میگرفتند اما اکنون بخشی از آنها به طلاب و هیاتهای امنا مدارس علمیه خواهران سر تعظیم فرود میآورند.
مدیر حوزههای علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حضور حوزههای علمیه در کنار نظام قطعی و مسلم است، اضافه کرد: نظام مولود حوزههای علمیه و برخاسته از این نهاد است و حوزهها نسبت به سرنوشت نظام بیتفاوت نیستند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب دولتها موظف به تامین زیرساختهای حوزه هستند، گفت: پشتیبانی از حوزه تنها به معنای اختصاص پول نیست و میتوان در زمینههای مختلف میان دولت و حوزه تعامل ایجاد کرد.
حجتالاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه بخشهایی از تعامل میان حوزه و دولت میتواند در نظریهپردازی تحقق یابد، گفت: بسیاری از مشکلات طرحهای اجراشده از سوی دولتها ناشی از نداشتن پیوست فرهنگی است و بهترین برای تهیه پیوست فرهنگی طرحها حوزه است.
در این اجلاس نمایندگان کمیسیونهای هیات امنا و موسسان، کادر و اساتید، پژوهش، اساتید، طلاب، فرهنگی و پژوهش به ارائه نکاتی در مورد مباحث ذیربط در این حوزهها پرداختند.