نشست بررسی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) حوزه علمیه خواهران مازندران در سال 98 برگزار شد.
آقای حیدری اصل کارشناس برنامه ریزی و اعتبارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در این نشست که با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، رؤسای هیأت امناء و مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران برگزار شد، بیان کرد: هدف این جلسه تشریح فرآیند جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی در شهرستان ها و استان بوده و باید با به کارگیری یافته های این نشست، پی گیری و رایزنی های لازم جهت جذب حداکثری اعتبارات برای مدارس علمیه خواهران در شهرستان و استان صورت گیرد.
وی با اشاره به مستندات قانونی جایگاه حوزه های علمیه خواهران اعلام کرد: عطف به مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران؛ در سال 75 تأسیس و طی مصوبه 507 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1381 به عنوان یک مرکز آموزش عالی حوزوی خواهران تائید شد.
کارشناس برنامه ریزی و اعتبارات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به مستندات قانونی جایگاه مدیریت های استانی گفت: طبق مصوبه جلسه 122 شورای عالی حوزه های علمیه، مدیریت های استانی، به عنوان دفتر استانی مرکز مدیریت به رسمیت شناخته شد.
وی تاکید کرد: شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران که در سال 91 تشکیل گردید، نیز طبق مصوبه 840 خود، مرکز مدیریت را به رسمیت شناخت.
حیدری با اشاره به مستندات قانونی در خصوص اختصاص اعتبارات هزینه ای و عمرانی جهت حوزه های علمیه خواهران از طرف دولت اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران طبق ماده 37 قانون احکام دائمی کشور، در حکم نهاد عمومی غیر دولتی بوده و باید از تمام امتیازاتی که برای این نهادها در نظر گرفته شده، برخوردار باشد؛ همچنین طبق قانون بودجه و دستورالعمل اجرائی ذیل فصل دین و مذهب باید از پروژه های حوزه های علمیه و مدارس تابعه حمایت مادی شود.
وی اضافه کرد: حوزه علمیه خواهران در قانون بودجه دارای کد طبقه بندی بودجه بوده و یک دستگاه اجرائی همانند دانشگاه و آموزش و پرورش محسوب می شود.
وی در خصوص اقدامات لازم جهت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: مدیریت های استانی باید در این خصوص رایزنی و پی گیری لازم را از طریق استاندار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، شورای برنامه ریزی و توسعه استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان (به خصوص دو عضو ناظر شورای برنامه ریزی و توسعه استان)، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان (خزانه معین استان) و غیرو همچنین مدارس علمیه خواهران نیز از طریق فرماندار،کمیته برنامه ریزی شهرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سطح شهرستان انجام دهند.
کارشناس اعتبارات و برنامه ریزی مرکز مدیریت گفت: مدیران حوزه علمیه خواهران استان، رؤسای هیأت امناء و همچنین مدیران مدارس علمیه خواهران باید تعامل سازنده با نهادهای استانی و شهرستانی همانند استانداری، فرمانداری، دادگستری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان برنامه و بودجه داشته و اهمیت جایگاه و توامندی های حوزه علمیه خواهران را به خوبی برای مسئولین تشریح و تبیین کنند.
حیدری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به بخشنامه وزیر کشور، مدیریت های استانی حوزه علمیه خواهران در شورای اداری استان و مدارس علمیه در شورای اداری شهرستان می توانند به عنوان یک عضو اصلی شرکت کنند؛ لذا باید در این خصوص نیز همکاران، پیگیری های لازم را انجام دهند.