حجت الاسلام علی غفاری مدیر حوزه علمیه مازندران در جمع اعضای ستاد توسعه حوزه علمیه خواهران مازندران بیان داشت: در حال حاضر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران دارای بیش از 140هزار طلبه در کشور می باشد که مروج فرهنگ دینی در جامعه هستند؛ لذا باید یک برنامه مدون و همچنین یک چشم انداز مناسب جهت گسترش فعالیت حوزه خواهران داشته باشیم.
وی افزود: از آثار با برکت حوزه علمیه خواهران، درخشش آنها در محافل علمی است؛ و امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب، از 22 اثر چاپ شده خواهران طلبه پرده برداری گردید که سه اثر مربوط به طلاب حوزه علمیه مازندران بوده است.
وی تصریح کرد: امروزه با توجه به این که فضای مجازی به عنوان یک فضای قابل انکاردر کنار ما قرار دارد و جدیدا آمریکا ماهواره ای طراحی نموده که در نیمه دوم 20015 به بهره برداری می رسد و بر اساس آن همه مردم دنیا بدون استفاده از هیچ ابزاری به اینترنت رایگان دسترسی خواهند داشت؛ لذا حضور طلاب در این فضا بسیار ضروری است. و در حال حاضر 4 هزار وبلاگ نویس در سامانه وبلاگ حوزه علمیه خواهران کشور فعال می باشند که از این تعداد 200 وبلاگ نویس مربوط به حوزه علمیه مازندرامی باشد.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: یکی از سیاستهای حوزه علمیه بهره گیری از تکنولوژی روز جهت کاهش هزینه و افزایش سرعت و دقت اطلاعات است و در این راستا حوزه علمیه از تمام دستگاههای آموزشی و غیر آموزشی در استفاده از امکانات الکترونیکی و فضای مجازی درامور اداری،آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جلوتر می باشد.
وی اعلام داشت: تعداد مدارس علمیه خواهران مازندران با حمایت خیرین و ستاد تجهیز و توسعه مدارس علمیه استان ، از 11 مدرسه در سال 86 به 21 مدرسه علمیه رسیده است. البته با توجه به جمعیت و ظرفیتهای استان، باید حداقل 60 مدرسه علمیه خواهران در مازندران داشته باشیم. که امیدواریم با همفکری و همیاری اعضای این ستاد، به زودی به این چشم انداز دست یابیم.
وی بیان داشت: مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 3 هزار طلبه خواهر در سطح 2 و 3 می باشد و متاسفانه با توجه به متقاضیان تحصیل در سطح 4، این مقطع(سطح 4) در استان وجود ندارد؛ که با نظر مساعد حجت الاسلام جمشیدی مدیر محترم مرکز و با پیگیری ستاد توسعه مدارس، امیدواریم به زودی شاهد ایجاد مقطع 4 در استان باشیم.
حجت الاسلام غفاری اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران همیشه سعی نموده است که استقلال خود را حفظ نموده و وابستگی به هیچ دولتی نداشته باشد و از طریق کمکهای مردمی به خصوص خیرین اداره گردد و کمکهای دولتی را در بخش سخت افزاری هزینه نماید.
وی خاطر نشان ساخت: همانگونه که حضور خیرین مدرسه ساز با انگیزه بالای دینی در کشور، باعث توسعه فضای آموزشی و بهبود وضعیت مدارس کشور گردیده است؛ قطعا استفاده از خیرین حوزه ساز نیز، در توسعه حوزه های علمیه موثر خواهد بود. لذا باید شورای خیرین حوزه ساز را در تمامی شهرها فعال نماییم تا راههای در آمد پایدار جهت توسعه حوزه های علمیه را بررسی و مشکلات حوزه شهر خود را برطرف نمایند.