حجت الاسلام غفاری مدیر منطقه پنج بیان داشت: مشکلات و مسائل طلاب باید از طریق تعاملات خوب مراکز حوزوی برطرف گردد و نباید امور طلاب به دلیل درگیری با روال اداری معطل گردد.
وی افزود: هر چه تسهیلات مرکز خدمات حوزه علمیه شفاف تر بیان گردد، خدمات رسانی به طلاب راحتر و بهتر صورت خواهد گرفت؛ قطعاً عدم اطلاع رسانی تسهیلات مرکز خدمات، باعث تضیع حقوق طلاب می گردد.
حجت الاسلام رضائی نماینده مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در این جلسه بیان داشت: مرکز خدمات متولی امور خدمات طلاب و خانواده های آنان و به دنبال حل مشکلات طلاب می باشد.
وی افزود: در راستای ارتقاء نظام سلامت، سامانه ای توسط مرکز خدمات طراحی شده که خدماتی مانند مشاوره تلفنی (شماره تلفن 3030)در بحث سلامت، ثبت اطلاعات و سوابق بیماری، ارائه وضعیت سلامت، فشار خون و … طلاب از راه دور توسط سیستم هوشمند ارائه می دهد. همچنین در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بحث سلامت، بنیادی به نام بنیاد برکت راه اندازی شده که خدمات ویژه ای از جمله مشاوره پزشکی، بررسی وضعیت بیماری و معرفی پزشک متخصص و… به طلاب ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: طلاب علاوه بر تسهیلات خدمات درمانی، می توانند از بیمه تکمیلی سینا نیز استفاده نمایند که در زمینه های مختلف درمانی تا سقف مشخص به طلاب و خانواده های تحت پوشش آنها تسهیلات می دهد.
حجت الاسلام رضائی اعلام داشت: طلاب خواهر مستقلاً می توانند تحت بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند که باید حداقل 7 درصد حقوق سالانه خود را شخصا پرداخته و بقیه را مرکز خدمات متقبل می گردد. و در این حالت تمام مزایایی که برای یک کارمند وجود دارد به این طلاب تعلق می گیرد.
وی گفت: در موارد خاص مانند سیل، زلزله، سرقت و … برای طلاب، با تشکیل کمیسیون خاص در داخل استانها ، خدمات ویژه به طلاب اهداء می گردد.
برگزاری نشست مشترک مدیریت منطقه پنج و نماینده مرکز خدمات کشور
مويد باشيد