کارگاه آموزشی مهارت افزایی پژوهشگری برای اساتید با هدف ارتقاء توان پژوهشی اساتید سطح دو مطابق با برنامه مهارت آموزی پژوهشگری در مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا برگزار شد.
خانم قاسمیان معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) نکا بیان کرد: این کارگاه توسط آقای اصغر خوشه چرخ استاد راهنمای تحقیقات پایانی برای اساتید کتب سیره پیشوایان و اخلاق اسلامی 5 تشکیل شد.
وی افزود: در این جلسه استاد ضمن معرفی چند کتاب به اساتید جهت مطالعه، از جمله؛ کتاب «روانشناسی یادگیری» نوشته علی اکبر سیف، کتاب «ویرایش و نگارش» نوشته احمد سمیعی گیلانی و کتاب «واژه گزینی» از آقای احمد وسکره، به تبیین انواع نگارش؛ علمی، عامیانه و داستان و علائم نگارشی از جمله؛ جایگاه ویرگول، نقطه ، نقطه ویرگول و … پرداخته و عامل قوت در نگارش علمی را «مطالعه هدفمند و جهت مند» دانست.
معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) نکا در پایان خاطر نشان کرد: نگارش علمی بر اساس تقویت دو بعد نگارش و ویرایش است که در این راستا داشتن مهارت بیان و تحلیل، واژه یابی، واژگان، جمله بندی، پاراگراف نویسی، پیوند دادن مطالب و مهارت تشخیص معنایی (قدرت تشخیص بین معنا) ضروری است.