خانم سخایی استاد حوزه خواهران مازندران در این کرسی به عنوان ارائه کننده بحث بیان کرد: با توجه به این که خداوند در آیه 159 احزاب می فرماید که ای پیامبر به همسران، دختران وزنان امت بگو که جلباب بر سر بیاندازند تا از اذیت، آزار و نگاه آلوده در امان باشند؛ لذا حجاب در اسلام به معنای مانع وپرده ای است که شخص را از دید دیگران حفظ می کند.
وی افزود: عفاف حالتی نفسانی است که ما را از درون حفظ می کند و حیا حالتی است که نفس مرتکب خطا نمی شود.
وی تاکید کرد: عفت وحجاب فقط مربوط به زمان ما نمی باشد؛ در قرآن کریم، موارد و الگوهای زیادی وجود دارد،که می توان از آن ها بهره جست. به عنوان نمونه در سوره قصص داستان دختران شعیب (علیه السلام ) و حجب و حیای آنها نمونه بارز این مسئله است.
خانم عرب استاد منتقد این کرسی، این بحث را از زاویه و نگاه جامعه بررسی و بیان کرد: در داستان حضرت موسی (ع)، حضرت شعیب (ع )به دختران خود اعتماد کرده و به آن ها آزادی و فرصت داد.
وی ادامه داد: مکان های اجتماعی به ماتسهیلاتی می دهد که ما باید پاسخ گو باشیم و یکی از ویژگی های ذی طلبگی همین است؛ چه اشکالی دارد که طلبه از رنگ های زیبا در حجاب استفاده کرده و نشاط را در پوشش تجربه کند..
خانم طبری مدیر مرکز تخصصی زینب کبری(س) تنکابن به عنوان استاد داور اظهار کرد: هر مصداق خاص، طالب برخوردهای خاص است. بنابراین در انتقاد، حقیقت بحث را باید طوری بیان کرد که در آن بر انگیختگی ایجاد شود؛ به عنوان مثال در مورد حجاب اسلامی، چادر بهترین وکامل ترین پوشش برای یک زن مسلمان است.
وی گفت: حضرت آیت الله حسن زاده آملی در جمعی از خانم های محجبه اعلام کردند که آفرین بر شما که اگر حضرت زهرا (سلام الله علیها) در میان شما تجلی پیدا کند، پوشش خانم به همین حالت و به شکل چادر خواهد بود.
استاد حوزه مازندران تصریح کرد: ذی طلبگی چیزی فراتر و جایگاه طلبه در جامعه متفاوت تر از دیگران باید باشد. بنابراین طلبه ای که در مکان مقدس درس خوانده و نعمت آموختن فقه امام صادق (علیه السلام) به او عنایت گردیده،تکالیفی به عهده او، گذاشته است که از دیگران ساقط می باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ کس مخالف زیبایی نیست و آن را کتمان نمی کند؛ اما یک زن تا حد امکان باید از جلب توجه نمودن در اجتماع خود داری کند و انتظارجامعه از طلبه ها بیشتر از اقشار دیگر جامعه است.