نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: حوزه علمیه خواستگاه امام و انقلاب بود؛ لذا حوزه برای مصون ماندن از انحراف، باید اندیشه امام و فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود قرار دهد.
آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در نشستی با موضوع “اجرای منویات مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه” در مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) قائمشهر بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران خواستگاهش از حوزه علمیه قم بود؛ و حضرت امام(ره) نیز محصول ممتاز این مرکز علمی و دینی در میان همه حوزه های علمیه ایران و حتی جهان تشیع هستند.
وی افزود: متأسفانه با گذر زمان بعضی از انقلابیون دچار لغزشها و انحرافات شدند. البته اگر نگاه اجمالی به تاریخ گذشتگان به خصوص صدر اسلام داشته باشیم؛ مشاهده می کنیم که در دوران پیامبر(س) نیز عده ای که از یاران نزدیک و همراه ایشان بودند، بعد وفات حضرت، به وصیت ایشان عمل نکرده و دچار انحرافاتی شدند و بر اساس عقیده و باور انحرافی خود در جامعه رفتار نموده و حکومت تشکیل داده و قوانین اسلامی را اجرا کردند.
موسس مدرسه علمیه فاطمه الزهراء سلام الله علیها قائمشهر تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر نیز برخی بزرگان معتقدند اگر بر وصیت و افکار امام باقی بمانیم، ممکن است انقلاب را از دست بدهیم؛ و اگر با دشمنان مصالحه کنیم انقلاب باقی می ماند، که این فکر خطرناکی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر وظیفه و رسالت حوزه های علمیه و طلاب که وارث انقلاب و امام می باشند، نسبت به سایر اقشار سنگین تر است؛ لذا باید هوشیارانه و با بصیرت در صحنه انقلاب بوده و تمام منویات مقام معظم رهبری را به درستی بررسی و تببین نموده و در جهت اجرایی نمودن آنها برنامه ریزی درست و حساب شده داشته باشند.
نماینده خبرگان رهبری تاکید کرد: تمام اندیشه و افکار امام خمینی(ره) و همچنین مقام معظم رهبری مقابله و مبارزه با استکبار بوده و هست؛ و هیچ گاه، به سازش و تسلیم شدن در برابر دشمنان رضایت نداشته اند.
وی گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری ( مدظله) در حوزه های علمیه نباید رویگردانی از اصول انقلاب و امتیاز دهی و مسامحه با دشمن وجود داشته باشد. لذا حوزه علمیه برای مصون ماندن از انحرافات باید اندیشه سیاسی و وصیت نامه حضرت امام(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود قرار دهد.
آیت الله معلمی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه علمیه باید هم به بعد تحصیلی اهمیت داده شود و هم بعد اخلاقی و در کنار آن باید بعد سیاسی نیز برای طلاب تببین شود