سومین کارگروه تبلیغ حوزه علمیه مازندران با حضور اعضاء در مدرسه الزهرا(س) محمودآباد برگزار گردید.
حجت الاسلام غفاری مدیر منطقه پنج در این جلسه بیان داشت: چهارچوب تبلیغ دارای ارکانی است که شامل مبلغ، محتوا، ابزار، شیوه، جامعه هدف و هدف می باشد که این 6 ضلع در عرض هم بوده و هر کدام دارای اعضاء و ساختار و هدف جداگانه ای می باشند.
وی افزود: مبلغین به دو دسته رسمی و غیر رسمی و به عبارت دیگر مجاز و غیر مجاز تقسیم می شوند؛ که مبلغین رسمی نیز به دو گروه خاص و اخص تقسیم می شوند. مبلغ رسمی خاص به طلابی گفته می شود که با دانش و معارف دینی آشنا بوده و تحصیلات حوزوی دارند ولی دوره تخصصی تبلیغ را نگذرانده اند؛ و رسمی اخص شامل طلابی است که رشته تخصصی اشان تبلیغ می باشد. و مبلغ غیر رسمی به افرادی گفته می شود که دارای تحصیلات دینی و حوزوی نمی باشند.
وی تصریح کرد: محتوای تبلیغ باید توسط متخصصین حوزوی با توجه به آموزه های قرآنی و دینی و همچنین متون مستند و معتبر تهیه، چینش و قالب بندی گردیده و سپس در اختیار مبلغین قرار گیرد.
مدیر منطقه پنج خاطر نشان کرد: در خصوص ارکان تبلیغ باید دو کار بلند مدت و کوتاه مدت صورت بگیرد که استمرار امور جاری تبلیغ مدارس علمیه و استفاده از ظرفیت های موجود، برگزاری دوره های آموزشی برای مبلغین جهت مهارت افزایی و همچنین شناسایی مداحان و برگزاری دوره های آموزشی احکام و…جهت تقویت آنها از جمله برنامه های کوتاه مدت می باشد.و در برنامه بلند مدت نیز متخصصین و پژوهشگران ما یابد با توجه به واقعیتها و نیازهای جامعه نسبت به تهیه ملزومات چارچوب تبلیغ اقدام نمایند.
برگزاری سومین کارگروه تبلیغ حوزه استان مازندران