مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: سرلوحه همه برنامه های مدارس علمیه در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت و پرورش طلاب در تراز این بیانیه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قائمی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری تنکابن بیان کرد: راه شناخت در آموزه های دین اسلام به ویژه مکتب تشیع بر خلاف بسیاری از مکاتب مدعی انسانیت، بسته نیست؛ بلکه این راه مفتوح و قابل دسترس قرار داده شده و حتی نخستین بنیان آموزه های دین بر دانش، علم آموزی و ترویج آن پایه ریزی شده است و به همین علت بالاترین و ابتداییترین سوگندهای خود را در این حوزه ارائه می دهد.
وی افزود: دین مبین اسلام و مکتب تشیع در حوزه بسط علم به ویژه علم الهی نه تنها محدودیتی ایجاد نکرده است، بلکه محدودیت های زمانی را برداشته و شعار از مهد الی لحد را مطرح کرده و همه محدودیت های مکانی را از بین برده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: اسلام هیچ محدودیت جنسیتی برای علم آموزی قائل نبوده بلکه طلب علم را به عنوان یکی از بالاترین فریضه های با ارزش در بین زن و مرد قرار داده است.
وی با اشاره به برخی آیات قرآن اعلام کرد: خداوند در قرآن کریم مطلق علم را مورد توجه قرار نداده است بلکه با سوگند به قلم می خواهد ما را به ربانی شدن بکشاند؛ لذا هدف ما در حوزه های علمیه باید این باشد که یک طلبه ربانی که سیر و سلوک اولیا و اوصیای الهی را ادامه دهد، تربیت کنیم تا همچون خادمی در مسیر سعادت رساندن مردم بوده و جامعه انسانی از آن بهره مند شود.
خروجی حوزه های علمیه باید طلاب انقلابی باشد
حجت الاسلام قائمی تاکید کرد: سرلوحه همه برنامه های مدارس علمیه در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تربیت و پرورش طلاب با معرفت ربانی در تراز این بیانیه باشد.
وی گفت: محصول و خروجی حوزه های علمیه باید طلبه ای باشد که دغدغه انقلاب داشته باشد، همان طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که حوزه باید انقلابی بماند تا انقلاب بماند..
وی در ادامه با تقدیر از زحمات مدیر سابق حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد:: ثمره این زحمات این است که در حال حاضر 22 مدرسه علمیه خواهران در مقاطع سطح 2، سه و چهار با بهره مندی از سه رشته تخصصی فقه و اصول، تفسير و علوم قرآني و كلام اسلامي در مقطع سطح سه و 2 رشته تخصصی فقه خانواده و تفسیر تطبیقی در سطح چهار در مازندران مشغول فعالیت هستند.
استاد حوزه مازندران اعلام کرد: 324 استاد مجوز دار، 77 تشکل پژوهشی، 40 تشکل فرهنگی با شش هزار طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل از جمله ظرفیت های حوزه علمیه خواهران استان است.
وی با اشاره به شناسایی و ساماندهی هزار و 919 پژوهشگر طلبه خواهر در مازندران گفت:33 بانوی طلبه پژوهشگر در استان داریم که مقالات علمی و پژوهشی و همچنین کتب رتبه الف را تدوین و تألیف می کنند؛ همچنین تا کنون۱۰۰ پایاننامه دفاع شده، ۲۰ پایاننامه در فرآیند دفاع و ۹۰ پایاننامه در حال تدوین داریم که همه آثار علمی هستند که امیدواریم این ثمرات در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی مفید باشند.
جذب 500 طلبه جدید خواهر در مازندران
وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۵۰۰ طلبه در مقاطع مختلف جذب شدند، اظهار کرد: ثمره این جهاد فرهنگی برای جامعه در سطح استان، هزار و 590 مبلغ دینی خواهر، ۸۶۳ پژوهشگر در حوزه فرهنگی، ۴۰۰ وبلاگنویس، یکهزار و ۱۷۹ خواهر جهادگر، ۲۷۹ مربی در طرح امین مدارس و۶۹۴ مربی حلقه صالحین بوده است
حجت الاسلام قائمی با بیان این حوزه فعالیت و سیاست گذاری مدارس علمیه باید فراتر از شهر، استان و کشور باشد، خاطر نشان کرد: امروز جامعه انسانی تشنه معارف الهی است و چون تقاضای معرفت و عرفان وجود دارد به همین دلیل عرفانهای کاذب سر درآورده است، بنابراین وظیفه حوزه های علمیه است که در این زمینه بیشتر فعالیت داشته باشند.